Alla inlägg under december 2008

Av Jocke - 30 december 2008 15:50

Nu har man jobbat två dagar och jag har ledigt igen. sköna veckor när det är mycket helg dagar.

Det har nästan varit helg även på jobbet. Jäkligt skönt, vi har slutat tidigare både igår och idag.


Imorn bär det av till huvudstaden. Jag o Louise ska ta in på hotell över natten och gå ut o äta lite gott. Det kan bli en och annan dricka också. De ska bli helt underbart skönt att få lite kvalitets tid med varandra. Det hinns inte med så mycket när man jobbar o är iväg på träningar annars. 


.


Skönt att se att Gerrard har suttit i häktet. Det var väl en av de sista jag skulle tro att det skulle hända. Men man hoppas det kan få lite påvärkan på hans skitlags spel också :)

 Man shit vann igår... Kan sätta tio spänn på att dom kommer att ta det i år också. Pööl kommer inte att palla med trycket på stutet. Det var länge sen dom vann liga och det kommer att märkas på dom under våren.




Av Jocke - 26 december 2008 20:54

Oavgjort i topp mötet.

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. Men mestadels är jag jävligt förbannad. Vi leder med 2-0 och tappar till 2-2 på övertid i en match som vi är ganska utspelade i hela första halvlek. Vi gör ett mål på slutet med vårt första halvlek med vårt ända skott på mål i den halvleken. Det speglar inte alls matchen. Sen gör vi ett på en kontring i början på andra. Då spelar vi rätt ok, mycket kontrollerat. Sen får Gallas ett cp ryck o gör en glidtackling i straffområdet. Och straff till Villa... Efter det fortsätter vi skapligt men vi börjar att darra lite. Sen kommer det där jävla skit målet på slutet som vi inte hade råd med. Två tappade poäng i striden om fjärde platsen. INTE BRA.........


Men jag antar att när jag har fått lite distans till matchen så ska jag vara ganska nöjd med tanke på Villas spelövertag, framför allt i första. Då skulle dom ha haft ledningen med ett par mål.


Men jag är förbannad just nu trots allt.


Två tappade poäng....

Av Jocke - 26 december 2008 14:44

Match idag igen. Villa på borta plan. Det kommer att bli allt annat än enkelt. Vi behöver tre poäng så myckat att jag tror att det kommer att låsa sig och bli en ganska tråkig match. Vi har inte råd att få stryk, Villa är nog ganska nöjda med lika för att behålla tre poängs försprånget.

Får se hur Wenger formerar mannarna med alla skador och avstängningar. 

Hoppet är det sista som överger mig inför en match, så jag försöker vara lite optimistisk iaf.


Tog en liten shopping tur igår till Media Markt :) Det blev bara en ny dator, kaffebryggare, vattenkokare och en hemtelefon :)


Filmen igår var helt ok. Den var absolut värd att se.

Jul

Av Jocke - 25 december 2008 12:10

Nu har julafton varit...

Allt rullade på och jag tror alla blev nöjda med sina julklappar.  Jag är nöjd iaf, en dokumentär med Winnerbäck kan inte bli annat än succé. Det är nog redan femte gången den går på DVD´n just ju. Sjukt bra.

Nora fick ett mikrofonstativ av farmor och farfar, hon stutsade av glädje. Underbart med barn.


Ikväll blir det bio med Louise. Vi ska se Australia, 2.45 drama romantik. Får väl se ur glad man är efter det valet :)


God fortsättning......

Av Jocke - 22 december 2008 22:38

Idag skulle jag åka själv på jobbet för första gången.

Första stället i K-holm stod det en lapp på grinden att det var stängt. Andra stället gick jag in till och kollade hur mycket varor som behövdes, sen gick jag ut och hämtade det. Det var inte mycket men ändå. När jag kommer in igen så är allt utom ledljusen släckt. Det stog jag som ett frågetecken, vandrade sedan in till våra automater, men dom var av. På vägen tillbaka mötte jag en som sa att dom hade stängt av strömmen. KUL!

Så det vara att åka vidare.

Resten av dagen gick bra iaf.


Åkte förbi Sockerbagarn en snabbis. Jag saknar verkligen inte bageri yrket. När jag kom förbi stog dom och plockade frysen. Kul. Det var några limpor till imorn... Det syndes att Danne hade vart i farten och gjort limpor, dom såg förjävliga ut.


Har inte sett hela matchen men det verkar som att Chelski har stora problem med Everton. Kan inte bli bättre...


En dag kvar sen är det julledigt. Det ska bli skönt.


GOD JUL


 

Av Jocke - 21 december 2008 22:25

1-1 i matchen i efter middag får väl vara godkänt som matchen blev. Med en man utvisad störe delen av andra halvlek så kan man inte vi ska kräva att vi ska vinna. Men tyvärr tar vi inte in några poäng idag, därimot så tappar vi poäng mot övriga lag. INTE BRA.

Men vi har Aston Villa borta på fredag och där har vi en chans att plocka in lite på dom iaf.

Av Jocke - 21 december 2008 16:17

Om en stund startar matchen Arsenal- Leverpööl.

Jag börjar bli riktigt närvös. Säsongen har varit så mycket upp och ner så jag vet inte vad jag ska tro om matchen. Hoppas så otroligt mycket att vi ska lyckas vinna. Det är ju ändå hemma och L kommer inte att attakera speciellt mycket. Vi måste bara vara koncentrerade framför mål så har vi en chans att få med oss tre poäng.

Det är ett måste för att vara med bland dom topp fyra att vi vinner idag. 

Mycket måsten och höga krav på oss idag. Jag hoppas att vi kan hålla ihop truppen så vi får med oss poängen.

Av Jocke - 21 december 2008 15:53

Gårdagens skinkturnering slutade med en andra plats. Vi spelade riktigt bra men lyckades inte göra mål i finalen så vi fick stryk med 1-0.

Träningsvärken är helt ok idag, var betydligt stelare i kroppen igår.


Stack iväg senare på eftermiddan och kollade på KFUM i innebandy. Dom vann med 7-2 och spelade ganska bra.


Segrande lag i skinkturneringen!

Presentation

Omröstning

Slår Arsenal ut Roma i CL?
 Ja. självklart
 Ja, troligtvis
 Ja, med lite flyt.
 Nja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards