Alla inlägg under november 2008

Av Jocke - 29 november 2008 21:12

Måste bara visa skylten som satt på staketet till snickarn en dag för typ en månad sen. Den är ju så underbar. Dom ligger vägg i vägg med Sockerbagarna.


Av Jocke - 29 november 2008 20:46

Har haft en underbar lördag med mina barn idag. Åkte iväg en sväng med bilen och fixade lite saker. Bl.a så åkte vi o betalade larre mössan han hade köpt åt mig i London. Självklart var det en Arsenal mössa, skit snygg (så klart). Sen åkte vi iväg o köpte pepparkaksdeg och utsickare.

Efter det åkte vi hem och började baka pepparkakor. Barnen var jätte duktiga på att kavla och sticka ut grisar, gubbar o hjärtan.


Sen blev det lite advents pyntning med stakar och stjärnor. Nu blir det nog snart film och en whiskey till :)


Provade att spela trippel system idag på lången. Det ser just nu ut som det går åt skogen. Faan vad kul.


Imorn är det Chelsea på borta plan som gäller. Jag har inga förhoppningar alls på seger. Det är bara bonus för varje poäng vi får.

Av Jocke - 27 november 2008 20:43

Jag är så less på mitt jobb nu. Mest pga av att jag vet att jag snart kommer att komma där ifrån. Inspirationen har försvunnit totalt. Orkar inte ta mig för att göra så mycket mer än vad jag måste göra. Går mest runt och är trött och uttråkad.


Heja IFK...

Dom har iaf lyckats lockat till sig en div.4 tränare att ta på sig uppgiften att leda laget i superettan. Visst han har tränat Brage förut men ändå...

Han kanske lyckas eller inte, jag tror på det senare tyvärr. Hoppas jag får fel.

Så det kanske inte är så långt ifrån att man får chansen själv.

Steget från en div.6 tränare och en från fyran kanske inte skiljer så mycket.

Så jag väntar på att dom kommer att ringa så småningom :)


.


.


Det ok att kommentera mina konstiga inlägg :)

Av Jocke - 26 november 2008 22:02

Skönt att vi lyckades att vinna igår i CL. Hoppas vi kan få ordning på truppen nu.

Det var ganska bra spel igår framför allt i första. Men framför allt var Arsenal spelet tillbaka med mycket bollinnehav och bra rörelse. Men även det Arsenal spelet som är lite väl omständigt visades tydligt många stunder. Men hellre det än att det springer omkring några vilsna skälar som inte har lust att ge allt.

Nu happoas jag att vi har lyft vår självförtroende ett par snäpp till helgens match mot Chelsea.


Jag gjorde min tredje träning ikväll med Kuddby och det går jätte bra. Riktigt kul att kunna dela med mig av mina idéer. Jag ser verkligen fram mot det säsongen som kommer. Nu kör vi mest spel men även lite teknik träning. Är ganska lagom att köra lite sånt innan nyår. Sen kommer det bli tuffare:)


Nu är det bara två dagar och fem nätter kvar innan jag lämnar Sockerbagarna. Jag är jäkligt trött på att gå o vänta på att få sluta. Jag har inte direkt överdriven inspiration just nu. Så dagarna blir ganska tråkiga när man inte känner för att göra något extra. Tur att man trivs med arbets kamraterna. Skönt att jag hann med att skälla på Jens idag:) jag så honom iaf ca 1.5 minut:)


Har ni möjlighet att se en DVD show med Jeff Dunham får ni inte missa det. Det är ett måste att se minst en... 

Av Jocke - 23 november 2008 22:44

Efter en ytterligare bedrövlig match så är det inte kul att vara Arsenal supporter. Enda som var positivt igår var väl att dom andra lagen i toppen tappade poäng. Men det är en klen tröst. Synd att inte november mörkret hinner ta slut innan nästa match i ligan mot Chelski på söndag. Men det är ju CL på tisdag och det har ju gått bra hittills. Orkar inte älta gårdagen mer. Det är bara att konstatera att vi är inte bra just nu.


Imorn börjar näst sista veckan på jobbet :):):):):):):):):):)


Och imorn är det min första riktiga träning med Kuddby, det ska bli skit kul ...


Idag kom barnen. Alltid lika roligt o mysigt när dom kommer hit igen efter en vecka hos mamma. Det är då man märker hur mycket man saknar dom.


Har varit en GH dag annars, inte mycket kvar på det nya spelet. Kanske har hunnit klara det på medium innan jag har köpt den nya guitarren.


Ska väl inte bry sig igentligen... men Henke Larsson spelar innebandy i superligan. Är det bra Pr för honom, klubben eller ligan. Själv tycker jag att det är lite pinsamt för innebandyn i sig att han gå in och spela efter ett par träningar och gör det ok, vad är det för kvalité då... Men kul för honom att han får chansen. Alltid roligt att prova på något nytt...

Av Jocke - 22 november 2008 13:55

Det är något som inte stämmer med klubben just nu. Gallas går ut och snackar skit om sina med spelare, Wenger kommer att plocka bort kaptensbindeln från honom. Det är oroväckande rapporter från en klubb som man inte brukar höra några intriger ifrån. Visst har det hänt saker hela tiden på träningar och omklädningsrum men det är sådant som händer och det är glömt när man lämnar anläggningen. Nu när det är saker som läcker tyder det på att allt inte står rätt till. Mycket speglar väl det som händer på planen, inte riktigt som man hade hoppats på. Och klubben, spelare och fans har ju målsättningar att vinna ligan. Som det ser ut nu är det inget som talar för det. Enda som gäller nu är att ta bort alla störnings moment och jobba ihop gruppen så att alla drar åt samma håll. Jag vet att Wenger är så pass skicklig att han kommer att lösa detta, bara det går fort. Annars kommer tyvärr fel spelare lämna klubben pga att det missköts. Det är ju inte så att våra spelare att har någonstans att ta vägen om dom inte vill vara kvar i Arsenal.

Nog om det. Det kommer att bli endel ändringar i laget till dagens match. Det behöver inte vara till någon nackdel. Jag vet att vi har hungriga spelare att tillgå som kommer att göra ett bra jobb när dom väl får chansen. Man C är väl inget skit lag men har inte spelat så bra på slutet. Jag hoppas verkligen att vi kan få med oss tre poäng idag. Jag orkar inte med fler förluster.


Själv har jag varit och tränat fotboll idag med den nya klubben Lindö FC.

Det känns i kroppen att man inte har hållit igång på ett tag. Fy fann vad jobbigt. Nu tar det nog ett tag tills nästa gång...


Nu är det dags för planering för säsongen med Kuddby.



Av Jocke - 21 november 2008 16:49

Så jävla segt det har varit på jobbet idag. Trött som faan och absolut ingen inspiration alls. Ock tider går jävligt långsamt när man inte har någon lust att vara där. Längtar bara efter att få komma därifrån.

 Det är tur att man har riktigt bra arbets kamrater så man kan ha någon glädje av att vara där. Men det är bar 5 dagar och 5 nätter kvar. Jag längtar inte alls...    NOT


Louise och jag såg på film igår eller ja...  Det var en show med Jeff Dunham ( Aschmed the ded(?) teroris. Helt jävla underbart kul. Man får nästan träningsvärk av att man skratta så mycket. Han är sjuk...


Ikväll ska vi till Louise mamma och fira Louise bror som fyller år snart. Nästa vecka flyttar han till Australien. Jag är inte allt sugen på att följa med och strunta i vintern här hemma. Men kul för honom och hans familj...


Arsenal imorn, hoppas det går bättre än sist. Åter kommer om det...



Dax att duscha och kanske raka mig  :)

Av Jocke - 19 november 2008 21:45

Ikväll var jag på prov träning med Kuddby. Både för min egen del och för deras så vi kunde se lite vart vi har varandra. Det gick jätte bra och det var riktigt roligt. Laget tog i ordentligt och jag tror att dom hade riktigt roligt. Hoppas att allt kan lösa sig inom en snar framtid.

Min känsla att att det kan vara ett bra avstamp och goda erfarenheter att äntligen få ett eget lag att ansvara för. Flera spelare vara ganska duktiga också så det såg lovande ut. Kan inte förstå att det gick så dåligt förra året. Men det kommar kanske märkas senare. Ikväll ville alla visa något.


Nu är det 12 dagar kvar på jobbet, känns stundtals som det är en evighet. Men tiden kommer nog gå ganska fort ändå. Sista veckan kommer jag jobba natt, bara till fredan så det blir nog lungt. Snart är det full gång med jul baket också...Gör inget för min del att jag slipper det värsta:)


Ser Sverige- Holland i en meningslös landskamp. Tror inte Sverige kommer att kunna vinna den. 0-1 i halvtid och min kompis van Persie är målskytt:)

Annars har Walcott redan hunnit att skada axeln innan Enland ens har börjat spela, kan bli bort upp till 10 veckor. Det är kul med landskamper...


Nu är det jävla skit vädret här min snö och kallt. Usch... Mer sommar vill jag ha...

Presentation

Omröstning

Slår Arsenal ut Roma i CL?
 Ja. självklart
 Ja, troligtvis
 Ja, med lite flyt.
 Nja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards