Alla inlägg under oktober 2008

Av Jocke - 31 oktober 2008 18:03

Usch vad en vecka går fort. Nu har jag varit ledig en vecka med barnen och det har varit så skönt. Har inte saknat jobbet en enda sekund :)

Går dagen gick som tåget och vi hade jätte kul. Åkte till Finspång och provade deras nya badhus och det var riktigt bra. Det blev några åk i vatten rutchbanorna(?). Men man blir ju helt slut efter en hel dag med bad. Det blev inte många knop på kvällen.


Idag har jag och Clara varit på bio och sätt Mamma Mu. Clara tyckte det var jätte kul, själv lyckades jag slumra till en stund. Nora ska på High School Musical  3 imorn med Louise och Elin. Hon har väntat sen i somras när hon fick reda på att den skulle komma på bio. Hon har nu börjat öva in sångerna till filmen hemma :)


Annars han jag väl inte återhämtat mig efter onsdags kvällen. Hittar inga svar. Men det var visst inte bara jag som var förbannad. Det hade visst varit lite turbulens i omklädnings rummet också. Tror faan det. Jag var förbannad och jag var inte ens där...

Imorn är det match igen, Stoke borta. Det är bara vinst som gäller men det är det väl hela tiden nu efter alla skit matcher vi har tappat poäng. Tyvärr känns det redan säsongen förstörd. Vi måste nästan ta full poäng mot dom andra topp lagen och det vet jag att vi inte kommer att mäkta med.

Men som den gamla klychan "ta en match i taget" så får vi se hur långt det räcker. Topp 4 är att måste så vi får spela CL nästa säsong också.


Imorn är det Lindö fest också. Se om får reda på lite rykten inför nästa säsong. Lasse ryktas det om till Sylvia men jag får kanske reda på hur mycket som är sant av det. Sen vet jag inte... Hoppas att dom har några nya spelare som börjar bli klara. Skulle vara lite upplyftande i höst mörkret. Och jag har själv inte hört någon om min sits nästa år hoppas det dyker upp något för jag har fortfarande suget att hålla på med fotboll...


Jag skickade in en jobbansökan igår :) Det har inte hänt så många gånger i mina dag. Tror jag har sökt två jobb med en ansökan (och de fick jag inte) trots att jag kanske har haft ca 5 olika jobb :) som sagt det brukar lösa sig:)


Söndag är det dax att jobba natt igen.... fy faan vad motiverande...


Nu är det lite fredags mys som gäller. Clara frågar efter Popcorn:)

Av Jocke - 29 oktober 2008 23:16

Hur i helvete har vi tänkt oss att vinna ligen när vi tappar 4-2 ledning mot Tottenham i slutminuterna.

Vi var ju helt överlägsna i hela matchen men lyckas ändå släppa in 4 mål.


FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY  FFFFFFFAAAAAAAAAAAAAAANNNNN

Av Jocke - 29 oktober 2008 10:40

Det gör inte ont att vara ledig, om det är någon som undrar.

Dagarna går i ett skönt tempo, utan att ha några krav vad man ska hitta på.

Igår gick vi på promenad i nästan två timmar. Vi kom ända till Borgsmos friidrotts arena. det blev några löpningar för barnen. Nora sprang 60 meter i kängor på 12 sek. 

Men det blev jobbigt för dom när vi skulle gå hela vägen hem.

Nora tränade brottning senare på kvällen och hon var helt slut efter träningen.

Imorn bär det iväg till Finspångs nya badhus. Louise är ledig då också. Det ska bli kul att hitta på något allihop.


Ikväll är det derby dax igen mot Bottenham :) Tror det kan bli förnedring på hög nivå. Jag tror inte att Tottenham kan lyckas vinna två matcher i rad så jag känner mig rätt lugn inför kvällen. Sen hoppas jag kunna få se det bästa vi kan ställa upp med i laguppställningen. Almunia, Sagna, Touré, Gallas, Clichy, Walcott, Cesc, Denilson, Nasri, Ade, v Persie.

Med det laget lär vi vinna med 3-0.

Match start 21.00


Har fått tid för allergi test på måndag. Rolig tid 11.15 när jag ska jobba natt, kan inte bli så mycket roligare :(

Av Jocke - 27 oktober 2008 11:40

Arsenal vann efter mycket om och men. Men rättvist var det utan tvekan. Får väl tacka Ade för sitt inhopp som väckte liva i Arsenals anfalls spel.

Sen kan man ju fortfarande undra varför Ebue spelar i Arsenal... han är ju klippt oduglig.


Laget på L vann topp mötet mot Chelski helt rättvist och mycket imponerande. Chelski var verkligen helt under isen och L fick dom precis dit dom ville.


I övrigt igår så var det två helt sjukt bra matcher i La Liga igår. Fotboll kan knappast bli mer underhållande. 


Ljungberg till USA för att spela fotboll. Tycker det är helt rätt av honom att vidga sina vyer. Han håller inte för spel i storklubbarna längre pga sina skade bekymmer så varför inte ta chansen och göra sig ett namn i USA som han kan ha nytta av om två år när kontraktet har gått ut.  Det är ju inget litet land så det finns alla möjligheter i världen att skaffa sig en karriär som han kan pyssla med senare om han VILL.

Kännar han inte för det så har han väl pengar har han väl så det räcker o blir över om han skulle få för sig att sätta sig på en ö och dricka paraply drinkar med fotomodeller om han skulle vilja det i stället för att jobba.


Underbart skönt det är att vara ledig.  Saknar inte jobbet iaf...

Av Jocke - 25 oktober 2008 21:28

Lugn och skön söndag idag. Satt klockan på 10.00 och det var dax att skruva lite på sig. Gick upp 20 minuter senare och började dammsuga, tvätta o köra igång diskmaskin. Då tyckte jag att jag hade varit tillräckligt duktig för en stund.

Så jag plockade fram plast gitarren till Guiter Hero och tillbringade någon timme eller så med det. Längtar hur mycket som helst till nya GH.

Drog iväg en sväng sen och köpte "kattsand". Efter det var jag skit hungrig så jag åkte hem och fixade några mackor att äta. Glömde bort frukosten tidigare...

Då var det fotboll på TV :) alltid lika roligt att se när Man U tapper poäng. Efter den matchen var det WBA- Hull. Och lite kul att se nykomlingen Hull fortsätter att ta nya poäng.


Hade inte tid se slutet på den matchen för att det var dax att hämta Louise på jobbet. Vi åkte och firade hennes mamma som hade fyllt år i veckan. Trevligt med lite fika.


Nu är man hemma igen och det är fotboll på TV igen :) spanska liga. Klart man kan vila ögonen på det.

Jag har lovat Louise att hon ska få se på film när hon är klar med att sy Noras gardiner. Louise har inte sett "Taken" som var riktigt bra som jag kan rekommendera, så den ska hon få se.


Kan bli en Whiskey så småningom.


Heja Luleå som lyckades vinna mot Brynäs på borta plan.


Imorn är det Derby i London West Ham- Arsenal, hoppas vi kan fortsatta som dom senaste matcherna med mycket mål och en skön seger.

Imorn är det även Chelski- Leverpööl. Det kan bli en riktigt bra match, det kan också bli en riktig skit match efter som det är Leverpööl på ena sidan. Dom brukar inte bjuda på någon publik friande fotboll. Men man kan väl hoppas på ett kryss. Det är ju bäst för oss. Men jag tror att chelski vinner...


Kolla in 2-1 målet för sunderland idag om ni har möjlighet. Vilken kanon...

http://www.vidtory.com/tag/sunderland


Skål


Av Jocke - 24 oktober 2008 15:58

Äntigen fredag och man är ledig hela nästa vecka.


Dagen började bra o allt var frid och frödj. Sen på förmiddan så kom den där jävla idioten som jag har till chef o säger att inte lönen har kommit in på kontot idag och vi får vänta till på måndag.

Det är den enda skyldigheten som dom har till oss, betala ut lönen i TID. Vi ska komma dit i tid och göra ett arbete 22 dagar i månaden och dom ska betala ut löner EN gång i månaden. Ska det vara så JÄVLA svårt. Sen spelar det ingen roll att man ber om ursäkt lönen finns inte på mitt konto idag iaf.

Det skulle bli ett jävla liv om en annan inte skulle komma till jobbet och komma dagen efter ist. Tror det är ungefär samma sak... 

Och jag kan säga att det är inte första gången det händer. En gång kan man väl köpa men inte när det upprepar sig.

Det ska bli SÅ skönt att inte gå dit på en vecka...

Senare på eftermiddan kommer det bättre av mina två chefer och frågar hur vi ska göra nästa vecka. Det är så dax att tänka på det idag...

Mitt svar var att jag är ledig. Precis som jag bryr mig hur han ska lösa de.


Fy faan


Önska att jag hade ett annat jobb att gå till. Skulle inte tveka en sekund på att byta om läget dök upp.

Jag har absolut inget problem att jobb,  men jag vill ha min lön när jag ska, även att det inte är så mycket.



.



Måste visa länk på världens skönaste unge...

http://ie.youtube.com/watch?v=r1ovj69Ed7w&feature=related
Av Jocke - 22 oktober 2008 21:33

En helt magisk kväll igår.

Jag hade hoppats mycket på Arsena.l Men vågade inte hoppas så mycket. 5-2 på borta plan i Turkiet. Det finns så mycket beröm som jag skulle kunna ge, men det skulle ta hela kvällen. Så jag kan bara konstatera att jag är otroligt nöjd och jag hoppas att det håller i sig till söndag när det är dax för PL igen.


En ny CL kväll just nu, skönt att kunna sitta och titta nöjd efter gårdagen.


Dagens samtals ämne på jobbet var vad vi skulle vilja hitta på om/när vi slutar. Och vi bestämde att vi skulle prata med varann när vi hade hittat ett annat jobb så ingen blir helt utlämnad :) Det är mycket sånt som snurrar i huvet när vi inte haft jobb åt oss under hela dagen.

Kul att den ena chefen känner sig så mycket utanför att han inte ens hälsar :):):):)


Ps. slapp att laga mat idag:)


Hare

Av Jocke - 21 oktober 2008 19:13

Ikväll är det dax för CL match borta i Turkiet. Känns som det kommer att bli en mycket svår uppgift. Aldrig lätt att åka dit och ta poäng även om inte Fenerbahce har börjat säsongen speciellt bra.

Vi åker dit med en sargad backlinje som jag hoppas att dom har spelat ihop sig under dom senaste dagarna. Tyckte att dom skötte sig bra i andra halvlek när Song fick gå in och spela mittback, för HB funkade han inte i första iaf. Sen hoppa jag att Theo Walcott spelar från start och det är jag rätt säker på att han gör om allt är ok med honom. Vi behöver hans snabbhet på kanten för att bredda deras backlinje.

För övrigt gör Adde mål idag, staxt efter han har sprungit sin 12 offside så rinner han igenom :)


Det blev lite blommor till varandra igår ändå och god mat. Och en mysig hemma kväll är aldrig fel....


Skön dag på jobbet idag, precis lagom att göra. Det rullade på till halv fyra utan några som helst problem.

Tiden går så mycket fortare när man har att göra...


Försökt att bränna GH4 idag men det gick inget vidare. 1,5 timme men inget gjort. Fy faan :(


Mat idag? Får se om det blir något. Orkar inte tänka på det varenda dag... Räcker med att komma på och laga något veckan när barnen är hemma. Dom klarar sig ju inte utan som en annan gör. För mig räcker det med matlådan på jobbet. Men fixa jag ingen mat så blir det ingen matlåda heller.

Vilket dilemma...


Heja Arsenal ikväll... Det kan behövas...

Presentation

Omröstning

Slår Arsenal ut Roma i CL?
 Ja. självklart
 Ja, troligtvis
 Ja, med lite flyt.
 Nja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards